Hinderaanpak
Integrale maatregelen bij grote verkeershinder
De komende jaren groeit de regio Utrecht hard. Er komen tienduizenden nieuwe woningen en banen bij. Dat zorgt voor veel extra verkeer op de weg. Tegelijkertijd wordt er op meerdere plekken op grote schaal aan de weg gewerkt. Zoals dit jaar bij de Galecopperbrug en vanaf 2023 op het traject A27 Houten-Hooipolder op het noordelijke deel vanaf 2024.
Met onze Regionale Hinderaanpak proberen we niet alleen de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken, maar vooral zetten we in op mensen verleiden om structureel minder vaak de auto te pakken. Dat doen we samen met de betrokken overheden, organisaties en projectteams. Zo hopen we dat wegwerkzaamheden voor mensen een goede aanleiding zijn om duurzamer te gaan reizen, en houden we daarmee de regio bereikbaar en leefbaar.
Verkeersverwachtingen voor de Galecopperbrug
In 2022 startten de werkzaamheden aan de Galecopperbrug. We grijpen de hinder die automobilisten daarvan ondervinden aan als verandermoment: als je toch al moet nadenken over anders reizen dan je gewend bent, dan kun je net zo goed eens een meer duurzame manier van reizen proberen. Zoals een e-bike of het ov. Daar spelen we op in met Verkeersverwachtingen.nl. Naast deze communicatiecampagne ondersteunen we de werkgevers op de omringende bedrijventerreinen bij het beperken van de hinder voor hun medewerkers en bezoekers. Onder andere door te werken aan het realiseren van deelmobiliteitshubs op deze bedrijventerreinen. Die hubs gaan in 2023 open. Het mooiste resultaat is niet in cijfers uit te drukken: we horen geen klachten over verkeershinder op de Galecopperbrug.
Meer weten?
sitebezoekers Verkeersverwachtingen.nl
Snel schakelen op de Galecopperbrug
Goedopweg en Rijkswaterstaat werken samen om duurzame reisopties te bieden voor het oponthoud rond de Galecopperbrug.
Tijdens het groot onderhoud aan de Galecopperbrug in de A12 bij Utrecht werken Wijnand van der Werf (Campagnemanager bij Goedopweg en de verantwoordelijke voor de campagne verkeersverwachtingen.nl) en Rudy Klunder (Omgevingsmanager Rijkswaterstaat) nauw samen. Dit met het doel om de automobilisten die deze brug gebruiken te stimuleren hun reis of werkdag anders in te plannen en zo de verkeersdruk op de brug te verminderen. ‘Duidelijke communicatie over hinder en de reiziger alternatieven laten zien, dat is belangrijk.’, stelt Rudy Klunder.
“Met onze Regionale Hinderaanpak proberen we niet alleen de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken, maar vooral zetten we in op mensen verleiden om structureel minder vaak de auto te pakken.”